Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons.

dimecres, 22 de novembre del 2006

FEDERACIÓ D’ASSOCIACIONS DE VEÏNS DE SANT QUIRZE DEL VALLÈS



CONCLUSIONS A L’INFORME HISTÒRIC DE L’AEROPORT DE SABADELL

1. No s’entén com a l’any 1934 l’Ajuntament de Sabadell va poder expropiar finques del
terme municipal de Sant Quirze del Vallès. annex 5
2. Des de l’any 1970 s’està incomplint el punt 3, del pacte entre l’Ajuntament de Sabadell i el
Ram de la Guerra (actual Ministeri de Defensa). annex 7
3. La recuperació dels terrenys, per incumpliment del pacte, la pot sol·licitar l’Ajuntament de
Sabadell, per tant l’única especulació urbanística, tant sols pot venir d’aquest. annex 5
4. Si l’Ajuntament de Sabadell executés el pacte vigent, podria vendre els terrenys de
l’Aeroport a l’Estat o a la Generalitat i treure’n un profit per la seva ciutat.
5. L’any 1962 l’Ajuntament de Sabadell aprovà un ambiciós pla de desenvolupament
urbanístic, del centre de la ciutat a l’aeroport; quan les servituds aèries de l’any 1963 van
frenar aquest desenvolupament, les al·legacions i la pressió, varen aconseguir que es
desmuntés la pista principal (1.150 mts) deixant únicament l’actual pista (990 mts) que
apunta a Barberà del Vallès i Sant Quirze del Vallès, permeten el desenvolupament de
Sabadell i hipotecant el futur d’aquestes dues poblacions. annex 9
6. Malgrat aquesta solució, la Cambra de Comerç de Sabadell, va informar a l’Ajuntament de
la necessitat de sol·licitar la nul·litat del pacte de l’any 1932. annex 10
7. Malgrat les pressions de l’Ajuntament de Sabadell, per evitar la construcció del baixador
de tren de Santa Maria de Barberà, aquest al final es va construir, cosa que, de no ser així
també hagués hipotecat el futur de Barberà.
8. L’actual carta de vol de l’aeroport de Sabadell es impossible de complir, doncs diu
literalment: “Después del despegue ascender hasta alcanzar el depósito de agua de Sant
Quirze (evitando el vuelo sobre Sant Quirze)”, com tots sabem el dipòsit d’aigua es troba
al nucli urbà del poble. annex 20
9. La carta de vols d’helicòpters s’incompleix del tot, al no realitzar cap aparell, la ruta de
sortida/entrada obligada. annex 21
10. Tant l’Ajuntament de Sabadell, com la Cambra de Comerç i la Fundació Bosch i
Cardellach, defensen aferrissadament l’aeroport, al·legant beneficis per Sabadell i la seva
comarca, sense que fins al moment hagin presentat cap estudi al respecte.
Vist els antecedents i documentació adjunta es desprèn un manifest despreci per part de
l'ajuntament de Sabadell, la Cambra de Comerç, i de la majoria de partits polítics de Sabadell, cap les poblacions veïnes .Actitud que ha portat a l'actual conflicte d'interessos i al enfrontament entre municipis per un tema de fàcil solució. Tal hi com s'han resolt qüestions com els equipaments de Barcelona , de L'escorxador, la presó Model, el circuit de Montjuïc, Poble Nou, a Badalona la Campsa, Cross i La Farga a l’Hospitalet.

Més informació a
www.favsq.org
mail@favsq.org